«

»

Lis 25

Dlaczego tak często poddajemy się????

Ile razy w swoim życiu próbowałaś zacząć dietę? Ile razy ja zaczęłaś i po kilku dniach przerwałaś?

Jaka była tego przyczyna? Czy to nieskuteczne diety? Czy brak naszej wytrwałości??

Wydaje się, że podjęcie próby odchudzania nie jest trudne. Niestety to nieprawda. Oczywiście jest to pierwszy i ważny krok. Niestety, aby dieta była skuteczna musimy zdać sobie sprawę, co tak naprawdę znaczy odchudzanie.  To nie jest zmiana naszych przyzwyczajeń na tydzień, dwa czy miesiąc. Nie można również podchodzić do diety z przekonaniem, że to jest cierpienie, katowanie się. Nasza świadomość prawidłowego przebiegu zmian jest niezbędna.  Jeśli chcesz skutecznie schudnąć lub wyeliminować zagrożenia związane z niektórymi chorobami związanymi z nadmierną masą ciała trzeba zmienić swój styl życia. A zmiana stylu życia polega na rezygnacji ze swoich starych złych przyzwyczajeń i wprowadzeniu nowych. Jeśli przez 20-30-40 lat pielęgnowaliśmy nasze stare przyzwyczajenia i zbieraliśmy systematycznie kolejne kilogramy nie możemy wymagać ani od siebie, ani od nikogo, że w ciągu tygodnia czy miesiąca zmienimy wszystko.

Oto kilka najczęstszych przeszkód, jakie pojawiają się na naszej drodze do sukcesu:

  • Często pierwszym, krokiem do zmniejszenia masy ciała jest ograniczenie spożycia posiłków. Pierwsza do eliminacji idzie kolacja, trzeba skończyć jeść najlepiej ok 17, a najpóźniej o 18.00. Później często eliminowane lub znacznie ograniczane jest śniadanie. Na obiad natomiast przede wszystkim warzywa, których dotychczas prawie nie spożywaliśmy z dodatkiem ewentualnie chudego mięsa. Pierwsze kilka dni cierpimy, ale rade dajemy. Ale w końcu przychodzi kryzys, jesteśmy głodni i dieta idzie w zapomnienie, a wręcz spożywamy po niej dwa razy więcej jedzenia, żeby nadrobić ten stracony czas. I tu jest właśnie błąd, gdy ograniczymy drastycznie spożycie pożywienia jest pewne, że po niedługim czasie poddamy się. Należy spożywać niewielkie posiłki, w odstępie ok 3 godzin, żeby nasz organizm prawidłowo funkcjonował.
  • Kolejnym krokiem, który podejmujemy mimo tego, że też utrudnia odchudzanie jest eliminowanie grup produktów. Jest wiele diet ograniczających się do jednego rodzaju produktów: owocowe, warzywne, białkowe, tłuszczowe. Tych diet nie da się stosować całe życie. Monotonne spożycie tych samych produktów również powoduje, że często nie przejdziemy wszystkich kolejnych faz tych diet i po kilku dniach również rezygnujemy. Ograniczając większość produktów często również przyczynia się do złego samopoczucia lub pogorszenia zdrowia.
  • Człowiek jest również istotą niecierpliwą. Najlepiej, żeby efekt by już i natychmiast. Dlatego diety cud cieszą się takim powodzeniem, ponieważ często reklamowane są szybkim efektem. Niestety ta duża ilość kilogramów, która nagle znika, to nie jest tkanka tłuszczowa, której się tak naprawdę chcemy pozbyć tylko woda. Aby spalić tkankę tłuszczową, dieta musi potrwać dłużej, dlatego musimy trenować nasza cierpliwość.
  • Z niecierpliwością związana jest również nasza motywacja lub częściej jej brak. Bez odpowiedniej motywacji nie wytrwamy w naszym postanowieniu. Musimy zastanowić się, dlaczego chcemy schudnąć, co nam dieta da, jaki chcemy osiągnąć cel i w jakim czasie (realnym) chcemy go osiągnąć. Dobrze również wyznaczyć sobie kilka mniejszych celów, do których łatwiej będzie nam dążyć. Motywacja jest bardzo ważna na każdym etapie. Na początku diety( zmiany stylu życia) przyczynia się w ogóle do jej podjęcia, podczas kryzysu, pozwala nam się podnieść i pójść dalej. Pomaga walczyć również nam z naszą niecierpliwością. Każdy kolejny kilogram mniej wzmacnia nasza motywację.
  • Aby skutecznie zgubić nadmierną ilość kilogramów oraz wymodelować nasze ciało- należy wprowadzić również aktywność fizyczną. Jest to niestety kolejny punkt, który niektóre osoby zniechęca do dalszej walki z kilogramami. Jednak warto podczas diety, a tak naprawdę zawsze regularnie ćwiczyć. Nie tylko pomaga nam zachować sylwetkę, ale również poprawia nasze samopoczucie, poprzez wyzwalanie endorfin hormonów szczęścia.

Pamiętajmy również, że każda próba odchudzania jest przez nasz organizm zapamiętywana i spowalnia nasz metabolizm. Dlatego, jeśli chcemy zgubić zbędne kilogramy, przemyślmy sposób, w jaki chcemy je zgubić, aby dieta była skuteczna i skończyła się sukcesem.